close


睽違已久的James Blunt終於出他的第三張專輯,
首波主打歌"Stay the night",是首輕快曲風的歌曲,
不過詩詩比較喜歡他的抒情歌,
JB那特殊的嗓音唱起抒情歌來,讓人聽了都心碎了!!
這首"If time is all I have",是詩詩這次最喜歡的歌曲,
光看歌詞就讓人心都揪了起來,
連Jame Blunt在現場表演時,也差點淚灑舞台!!
詩詩特地把這首歌的歌詞翻譯成中文
讓大家更能感受這首歌動人之處




When you wake up
Turn the radio on
And you'll hear this simple song
當妳甦醒,
打開收音機,
妳將會聽到這首簡單的歌曲

That I made up
That I made up for you
由我......
為妳所寫的一首歌

When you're driving
Turn the radio up
Cause I can't sing loud enough
Hard these days
To get my message through
當妳開車時,
打開廣播,
因為我無法大聲歌唱,
在這些難過的日子裡,
我只能這樣傳達我的訊息


If time is all I have
I'll waste it all on you
如果時間是我所僅存的一部份
我願將每分每秒都浪費在妳身上

Each day I'll turn it back
It's what the broken-hearted do
I'm tired of talking to an empty space
Of silences keeping me awake
每天我都希望時光可以倒流,
這是一個心碎男人唯一所能做的,
我已經厭倦對著空無一人的房子說話,
寂靜無聲讓我無法成眠

When you marry
And you look around
I'll be somewhere in that crowd
Torn up, that it isn't me
當妳結婚時,
請向四周環顧,
我將站在人群裡的某一角,
心都撕毀,因為男主角不是我

When you're older
The memories fade
But I know I'll still feel the same
For as long as I live
當妳漸漸老去,
所有的回憶漸漸模糊,
但我知道我將如同往常一樣地感受
只要我還活著

But if time is all I have
I'll waste it all on you
如果時間是我所僅存的一部份
我願將每分每秒都浪費在妳身上


Each day I'll turn it back
It's what the broken-hearted do
I'm tired of talking to an empty space
Of silences keeping me awake
每天我都希望時光可以倒流,
這是一個心碎男人唯一所能做的,
我已經厭倦對著空無一人的房子說話,
寂靜無聲讓我無法成眠

Won't you say my name, one time
Please just say my name
可不可以呼喚我的名字,就那麼一次
請呼喚我的名字...


But if time is all I have
I'll waste it all on you
如果時間是我所僅存的一部份
我願將每分每秒都浪費在妳身上



Each day I'll turn it back
It's what the broken-hearted do
I'm tired of talking to an empty space
Of silences keeping me awake
每天我都希望時光可以倒流,
這是一個心碎男人唯一所能做的,
我已經厭倦對著空無一人的房子說話,
寂靜無聲讓我無法成眠
But if time is all I have
I'll waste it all on you
如果時間是我所僅存的一部份
我願將每分每秒都浪費在妳身上



Each day I'll turn it back
It's what the broken-hearted do
I'm tired of talking to an empty space
Of silences keeping me awake
每天我都希望時光可以倒流,
這是一個心碎男人唯一所能做的,
我已經厭倦對著空無一人的房子說話,
寂靜無聲讓我無法成眠


Won't you say my name
When the song is over
可否呼喚我的名字?!
當這首歌結束時.....

Translated by Terisa 詩詩

arrow
arrow
    全站熱搜

    terisawu 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()