你拍攝的 lenka。
最近詩詩好久沒介紹好聽的西洋樂
不過這陣子特別喜歡這位來自澳洲的創作女歌手"Lenka"
原本是澳洲電視明星 後來轉作歌手後 成績相當不錯
Lenka聲音非常甜美 曲風也非常輕柔 很適合在這種春天季節來收聽
整張專輯詩詩最愛的歌就是這首"The Show"
輕快可愛的旋律 被拿來搭配許多廣告
也有被拿來當Ugly Betty影集電視廣告時的配樂
推薦給各位也喜歡這種甜美輕柔曲風的朋友們

<<"The Show">>收錄在同名"Lenka"專輯裡

 

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I don't know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why
我似乎在愛情這條路上有點進退兩難
人生就是像是座迷宮 愛情就像是個謎題
我不知道該往哪裡走 我無法一個人做到 即使我努力試過了
我還是無法了解

Slow it down
Make it stop
Or else my heart is going to pop
'Cause it's too much
Yeah, it's a lot
To be something I'm not
或許應該慢下來
甚至讓它停下來
否則我的心臟快跳出來
因為愛情的難題有點多
太多的事 讓我必須成為不真實的我


I'm a fool
Out of love
'Cause I just can't get enough
我像是個傻子
用盡了所有的愛
因為我總是無法獲得滿足

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I don't know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why
我似乎有點困在愛情的道路中央
人生是座迷宮 愛情是個謎題
我不知道該往哪裡走 我無法一個人做到 即使我努力試過了
我真的不了解

I'm just a little girl lost in the moment
I'm so scared but I don't show it
I can't figure it out
It's bringing me down I know
I've got to let it go
And just enjoy the show
我只是一個此刻有點茫然的小女生
我是如此害怕 但我刻意隱藏住
我無法了解
但這一切快將我給擊倒
我知道 應該一切隨它去
然後享受這場愛情秀

The sun is hot
In the sky
Just like a giant spotlight
The people follow the sign
And synchronize in time
It's a joke
Nobody knows
They've got a ticket to that show
Yeah
烈日高掛在天空
就像是個巨型的投射燈
人們依循著訊號做出相同的反應
愛情就像是個笑話
但沒有人知道
每個人還是拿了票進場去欣賞這場愛情秀


dum de dum
dudum de dum

Just enjoy the show
只想享受這場愛情秀

dum de dum
dudum de dum

Just enjoy the show
只想沉醉在這場愛情秀

I want my money back
I want my money back
I want my money back
Just enjoy the show
我想要要回我的錢
我想要退票
我不想要付出任何代價
只想享受這場愛情秀


I want my money back
I want my money back
I want my money back
Just enjoy the show
我想要要回我的錢
我想要退票
我不想要付出任何代價
只想享受這場愛情秀

 

Translated by 詩詩

<<中文歌詞翻譯若需轉貼 請註明來源>>

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    terisawu 發表在 痞客邦 留言(14) 人氣()